Tol-redBanner2-skinny.png

A Játékról Szerkesztés

Throne of Lies: A hazugság és Csalás, vagy röviden "ToL", egy online, szociális vidójáték amelyet a középkori politika és a Werewolf/Mafia műfaja inspirálta. Legfeljebb 16 játékos játszhatja.

A játék elérhető lesz PC, Mac és Linux rendszereken. Esetleg Virtuális Valóságban is. A Kickstartere és a zárt alpha 2017 második negyedében kezdődött el.

Élő Chat: https://discord.gg/gvNbRSB

Játékcél Szerkesztés

Az osztályod frakciójától függően a feladat az hogy az elleséges frakciókat el kell hárítani (csapat/szövetség) vagy a Túlélés.

Hogyan játszd (Gyors kezdés) Szerkesztés

Az árulók, azaz a Láthatatlan/Kultusz összeesküvést terveznek a vár ellen. A Kék Sárkány hűséges embereinek fell kell fedezni hogy kik az árulók, nyomok, ész érvek segítségével.

A játék egyszerű: Öld meg a rossz fiúkat (a Láthatatlant vagy a Kultuszt) mielőtt a jó fiúkat ölik le (a Kék Sárkány): Ölj vagy halj, de a helyeset kell megölni.

Éjjel a rossz játékosok (a Láthatatlan/Kultusz) általában gyilkolnak vagy zavart keltenek a jó játékosokban (a Kék Sárkány frakció): Ezek a játékosok meg tudják gyilkolni egymást éjjel az éjjeli képességek segítségével. A Láthatatlan és a Kultusz frakció tagjai tudnak egymással beszélgetni, és ismerik is egymást.

A másik részen, éjjel a jó játékosok (A Kék Sárkány frakció) nyomozni, védeni vagy támogatni próbálják egymást, de közülük csak néhány tud ölni. Megpróbálják kideríteni hogy ki barát és ki ellenség nyomozással. A legtöbb jó játékos nem képes egymással beszélgetni éjjel. A jó fiúk, még ha nagyobb számban is vannak jelen a Láthatatlan és a Kultusz-nál, nem tudják hogy ki kicsoda.

Nappal, a játékosok felfedezik ki haltak meg az éjszaka során és megtárgyalják az ügyeket. Nyomokat hoznak fel (hamis nyomokat is, kitalálva a Láthatatlan vagy a Kultusz által az asztalra és szociális következtetésekkel kikelhet egy vita, ezzel általában gyanúsított(akk)al. A segítéshez, minden játékosnak van nappali képessége ami tud segíteni a tárgyalásban. A nap végén egy feltételezett árulót vádra emelnek és kivégeznek - A te feladatod az hogy a jó embert végezd ki.

Természetesen, a játékról több tanulnivaló van: Képességek, egyedi osztályok, Semleges frakciók, és a Kultusz frakció, ami szórakoztatóbbá fogja tenni a játékot. Ha szeretnél többet tudni ezekről akkor görgess lefele!

A négy frakció? Szerkesztés

Ebben a játékban minden játékos be van oszta az egyik frakcióba a négy közül.

1: Kék Sárkány (Jó): A Kék Sárkány célja hogy legyőzzék a Láthatatlant, a Kultuszt, és azokat a semlegeseket akiknek céljuk a Kék Sárkánnyal ellentétes. A Kék Sárkánynak a nyomozó osztályokra kell támaszkodniuk. Csak kevés Kék Sárkány osztály képes ölni, tehát a Kék Sárkánynak a nappal kivégzésekre kell hagyatkoznia hogy a gonoszakat eltávolítsák. A Kék Sárkány létszáma a legmagasabb, de nem tudják hogy ki kicsoda és nem tudnak kommunikálni éjszaka.

2: Láthatatlan (Rossz): A Láthatatlan célja hogy legyőzzék a Kék Sárkány és azokat a semlegeseket akik célja a Láthatatlan útjába áll. A Láthatatlan kevesebb számban jelenik meg, de ismerik egymást, és tudnak kommunikálni éjjel. A Nagymester át képes alakítani másokat hogy csatlakozzanak önmaguk "sötétebb változatukkal".

3. Semleges: Néhány Semleges osztálnak célja a Túlélés a játék befejezéséig. Más Semleges osztályoknak Egyéni céljuk van. A Semleges frakciójú játékosok nem tudnak egymással kommunikálni éjszaka.

4. Kultusz (Rossz): A Kultisz célja hogy legyőzzék a Kék Sárkányt és az összes semleges osztályokat akik a Kultisz céljai ellen szolgálnak. A Kultusz egy Kultusz Vezérrel és egy Kutatóval indul. A Kultusz vezérnek lesz képessége arra hogy a legtöbb Kék Sárkány tagot felvegyék a Kultuszba. A Kultusz tagjai képesek egymással beszélni éjjel. A Kultusz vezér Agymosással tud másokat felvenni, és hogy kultista legyen, az eredeti osztály típusa alapján.

Mi a különleges? Szerkesztés

Throne of Lies is not like other social deduction games. The game has two important mechanics.

A Throne of Lies nem olyan mint a többi szociális következtető játék. A játéknak két fontos mechanikája van.

A játék elején, egy játékos lesz A Király és be lesz osztva egy véletlenszerű frakcióhoz (bármilyen). A Királynak van ereje ahhoz, hogy megváltoztassa a játékot extra szavazatokkal vétó joggal. A Király igen veszélyes az ellenséges frakció ellen, aki ellenáll, az megpróbálja eltenni láb alól. Ha ez sikeres akkor egy önjelölési folyamat személyében keresnek egy új királyt. A Nemesek előreléphetnek királynak, ha nincs jelentkező, akkor pedig bárki.

Egyetlen Gyilkos Kék Sárkány tag sem képes megcélozni a királyt a képességükkel. A gonosz frakciók akik ismerik egymást sem tudják hogy a Király gonosz-e vagy sem - nem jelennek meg a "gonosz csapattársak" listán.

  • A Láthatatlan és a Kultusz frakcióknak képesek Átalakítani másokat. Vagy a Kultusz vagy a Láthatatlan jelenik meg a játékokban. -- ha a Kultusz van a játékban, akkor nem lesz Láthatatlan, és fordítva.

Minden hősnek kell valamilféle gonosztevőre, és a Throne of Lies sem kivétel ez alól. -- igazából kettő is van. Minden játéban vagy a Kultusz, vagy a Láthatatlan lesz:

1) A Láthatatlan egy Orgyilkossal és egy Nagymesterrel kezd. Az Orgyilkos fog gyilkolni, míg a Nagymester fog toborozni új tagokat. A Nagymester képes új tagokat szerezni a Láthatatlannak és itt is kezdődik a móka.

A Nagymester képes másokat felvenni a Láthatatlan frakcióba. Ez lehetséges, mivel a Láthatatlannak maximum 3 tagja lehet egyszerre. Ha a Nagymester sikeresen toboroz egy játékost, onnantól a játékos a Láthatatlant fogja szolgálni. És ráadásul a toborzott játékos egy új osztályt kap. Az új osztály az eredeti oszálya alapján dől el.

Ha az Orgyilkos meghal, akkor a legrégebben toborzott tag lesz az új Orgyilkos. Habár a Nagymester elvesztése nem pótolható.

2) A Kultusz kezd egy Kultusz Vezérrel és egy Kutatóval. A Kultusz Vezér is tud Átalakítani, habár az átalakított tag a játékos osztályának a típusa alapján dől el, nem pedig az osztálya alapján.. Ennek a frakciónak maximum 4 tagja lehet.

Oszály TípusokSzerkesztés

7 típus van a játékban ami segít megérteni az osztály lényegét a képességük elolvasása nélkül:

Killer-Type.png
Gyilkos = A gyilkos osztályok képesek megölni ez ellenséget.
Offensive-Type.png
Támadó = Támadó osztályok zavarkeltő képességekkel és techinkákkal rendelkeznek, az ellenség kárára.
Investigative-Type.png
Nyomozó = A nyomozó osztályok meg tudják vizsgálni a másikat, bizonyítékokat feltárva az osztályukról, frakciiójukról, típusukról.
Social-Type.png
Szociális = A szociális osztályok a kommunikációs képességeinek segítéségével vihetik előre a játékot.
Special-Type.png
Különleges = Olyan osztályok, mint A Király vagy A Nagymester, ami egyik típushoz se tartozik.
Support-Type.png
Támogató = A Támogató osztályok segítik és védik a többi játékost gyógyítással, erősítéssel vagy gyengítéssel.
Wildcard-Type.png

Független = A Független osztályok öncélúak, akik csak önmagukat támogatja.

Osztályok Szerkesztés

#
Frakció
Osztály név
Típus
Átalakított (Kultusz)
Átalakított (Láthatatlan)
Átalakított Típus (Láthatatlan)
Egyedi?

Garantált?

1 Véletlenszerű Király Különleges Immúnis Immúnis - Unique Igen
2 Kék Sárkány Udvari Varázsló Támogató Ritualista Bölcs Támadó - Nem
3 Kék Sárkány Inas Támadó Idéző Szolga Szociális - Nem
4 Kék Sárkány Lovag Gyilkos Idéző Végrehajtó Gyilkos - Nem
5 Kék Sárkány Megfigyelő Nyomozó Kutató Éjfigyelő Nyomozó - Nem
6 Kék Sárkány Előkelő Szociális Apostol Arisztokrata Szociális - Nem
7 Kék Sárkány Vitéz Gyilkos Immúnis Immúnis - Unique Igen (Ha Kultusz van)
8 Kék Sárkány Orvos Támogató Ritualista Növényész Támadó - Nem
9 Kék Sárkány Pap Támogató Ritualista Lélektolvaj Nyomozó Unique Nem
10 Kék Sárkány Herceg Gyilkos Immúnis Immúnis - Unique Igen
11 Kék Sárkány Hercegnő Investigator Kutató Renegát Hercegnő Nyomozó - Nem
12 Kék Sárkány Pszichikus Szociális Apostol Illuzionista Szociális - Nem
13 Kék Sárkány Sheriff Nyomozó Immúnis Immúnis - Unique Igen (Ha Láthatatlan van)
14 Láthatatlan Orgyilkos Gyilkos Immúnis Immúnis - Unique Igen (Ha Láthatatlan van)
15 Láthatatlan Nagymester Különleges Immúnis Immúnis - Unique Igen (Ha Láthatatlan van)
16 Semleges Alkímista Support Immúnis Immúnis - - Nem
17 Semleges Bolond Egyéni Immúnis Immúnis - - Nem
18 Semleges Zsoldos Támogató Ritualista Bérkard Támogató - Nem
19 Semleges Kaszás Gyilkos Immúnis Immúnis - Unique Nem
20 Semleges Megszálló Gyilkos Immúnis Immúnis - Unique Nem
21 Kultusz Kultusz Vezér Special Immúnis Immúnis - Unique Igen (Ha Kultusz van)
22 Kultusz Kutató Nyomozó Immúnis Immúnis - - Igen (Ha Kultusz van)
23 Kultusz Idéző Támadó Immúnis Immúnis - - Nem
24 Kultusz Ritualista Támogató Immúnis Immúnis - - Nem
25 Kultusz Apostol Szociális Immúnis Immúnis - - Nem

Normál JátékmódSzerkesztés

Normál módban, körülbelül nyolctól tíz játékosig terjed a Kék Sárkány létszáma. A Kék Sárkány megjelenése normál módban garantált, köztük A Sheriff/A Vitéz és A Herceg

Ha a Láthatatlan van a játékban, akkor egy Orvgyilkossal és egy Nagymesterrel kezdődik. Ezekben a játékokban A Sheriff fog megjelenni.

Ha a Kultusz van a játékban, akkor egy Kultusz Vezérrel és egy Kutatóval kezdenek. Ezekben a játékokban A Vitéz fog megjelenni.

A játékosok, akik nem lettek beosztva egy frakcióhoz, azok semleges játékosok lesznek.

A Király minden játékban lesz, attól függetlenül hogy Láthatatlan vagy Kultusz van és bármilyen frakció tagja lehet, és senki sem ismerheti a frakcióját.

Játékfázisok/Játékmenet Szerkesztés

A ToL játémenete két fázisból áll: Nappal és Éjszaka. A Játék éjszaka kezdődik, majd jön a nappal, újra éjszaka, és így tovább. Ezek a fázisok addig váltakoznak, míg az egyik frakció nem kerül ki győztesen.

Game-summary-infographic-SD80.jpg

A Játék Kezdete: Szerkesztés

Minden játékos egy álnvevet fog tudni választani, és kisorsol nekik egy osztályt. A játékosok majd a játék elején be lesznek mutatva egymásnak. Ráadásul, mindenki tudja hogy ki A Király, de csakis ő tudja a valódi frakcióját. Egy rövid beszélgetés után mindenki a szobájába megy és megkezdődik az éjjeli fázisba lép.

Éjszaka: Szerkesztés

Az Előkelők, Kultusz tagok, és a Láthatatlan tagjai tudnak éjszaka beszélni egymással, mások nem hallhatják. A játékosok az éjjeli képességükkel tevékenykedhetnek. Néhány képesség véd más játékosokat, míg mások nyomozhatnak vagy gyilkolhatnak. Az éjszaka során történt dolgokat a fázis végén láthatóak. A játékosok értesítve lesznek bármilyen káros dolog ami velük történt az éj során. Néhány képességnek magasabb prioritása van másokkal szemben, mint például Az Orvgyilkos megpróbálja ölni Az Inast, de viszont pont ugyanazon az éjjel, at Orvgyilkost elfoglalja. Az Inas képessége kerekedik felül, és az Orvgyilkos képtelen lesz megölni az Inast.

Nappal: Szerkesztés

A nappali fázis a halálesetek feltárásával kezdődik. A halottaknak a naplója, osztálya és a halálüzenete fel lesz tárva.

Ha A Király nem élte túl az éjszakát, akkor egy önjelölő folyamat kezdődik hogy egy úgy királyt válasszanak. A Nemes születésű osztályok előreléphetnek királynak. Ha csak egy Nemes lép előre akkor ő lesz a király, ha kettő, akkor pedig két jelölt közül kell választani. Ha egy játékos se jelölte meg önmagát, akkor a következő napon újra kell választani, ha továbbra sincs jelölt, akkor nem lesz király a játék végéig.

After the replacement of The King or if the King survived, a discussion to accuse players of treason will start. To advance the discussion, players can use their class' day ability secretly. Day abilities will typically activate instantly on activation and each player can only use one day-ability per day. To help players even further, an in-game wiki will be provided to help the deduction process. During the accusation, If a player is convinced, a player can vote on their suspect. If a player receives the majority of the votes, a trial will be held against that player. If the suspect is found guilty, he will be executed.The first player to accuse the guilty player will be given the honor to execute him. The weapon of the accuser will provide an array of methods of execution.

A Király leváltása után vagy ha a király túlélte az éjszakát, akkor egy tárgyalás lesz és játékosok vádolása veszi kezdetét. Hogy a tárgyalást megváltoztatssák valamilyen módon, a játékosok a nappali képességüket használhatják. A játékosoknak további segítség céljából, a játékba beépített kis wikipédiából lehet további információt nyerni. A vádolás során, ha egy játékos meg van győződve hogy a játékos ellenséges, akkor lehetőség van arra hogy szavazz a gyanúsítottra. Ha egy játékosra a többség szavaz, akkor egy próbára lesz kiállítva, ahol védekezhet, hogy esetlegesen megússza a kivégzést. Ha a gyanúsítottat bűnösnek találják, akkor az első játékos, aki kivégzésre szavazott fogja kivégezni a gyanúsítottat. A vádoló a fegyverle segítségével különböző kivégzési módszerrel ölheti meg a játékost.

Halott vagy? Szerkesztés

A halottak nézhetik tovább a játékot a temetőből. Nem tudnak beszélni az élőkkel, kivéve néhány osztállyal, (van amikor egy képesség segítségével). A halott játékosok is nyerhetnek, ha a győzelmi feltétel teljes. A halottaknak "mini játékok" hamarosan jönni fognak.

Története Szerkesztés

A Throne of Lies-nak vagy egy története, kiadási dátum alapján rendezve:

  1. A Kastély
  2. A Jó Király
  3. A Korrupt Király
  4. Hol van a színem..? Egy Bolond története
  5. Az Összeesküvés
  6. A Gyülekezés

Ihletett merített Szerkesztés

Megjelenések Szerkesztés

További linkek Szerkesztés

Fordítások Szerkesztés

If the menu at the top does not work, try these:

Ha a felső menü nem működik, akkor próbáld ezeket:

Partner Social Deduction Games Szerkesztés

Heist Gone Wrong Wikia Szerkesztés

A Heist Gone Wrong is an online multiplayer game for 4 to 6 people about bluffing and deception. It is based on One Night Ultimate Werewolf. A bank robbery doesn't go as planned, and the Robbers mix in with innocent bystanders. Your goal is to figure out who the Bank Robbers are and arrest one, or to survive as the Bank Robber, depending on your role.

Camp Cadaver's Wikia Szerkesztés

Camp Cadaver is inspired by well known tropes from 1980s slasher films. Become a hero and try to survive, or secretly destroy the camp as a villain or psycho. Includes over 60 roles and 200 cosmetic options to ensure every round is different and filled with mayhem. Options include playing with a reduced role list for easier deduction, fast or long play, and much more. Rounds accomidate 5 - 15 players.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki